Rabu, 01 Januari 2014

Hantu besi mengamuk




ALOR SETAR - “Kes curi besi di taman perumahan kami kian menjadi-jadi kebelakangan ini,” demikian dakwaan seorang penduduk Taman Rakyat, dekat sini, yang tidak tahan berhadapan insiden terbabit.

Nursiah Adam, 58, berkata, bukan sahaja dilanda ketakutan, sebaliknya dia sendiri sudah tidak larat menanggung kerugian apabila besi pada pintu pagar pusat jagaan miliknya diambil individu tidak bertanggungjawab.
(Gambar Hiasan)
“Bukan setakat pintu pagar kediaman hilang, malah penutup longkang dan meter air juga dicuri.

“Bukan sahaja waktu malam, sebaliknya individu terbabit didakwa turut melakukan kegiatan mereka pada waktu siang. Malah, jiran turut menyaksikan individu terbabit mencuri besi pintu belakang pusat jagaan saya pada waktu siang, namun tidak menjerit kerana takut,” katanya.

Justeru, katanya, dia memohon supaya pihak berkenaan dapat melakukan rondaan supaya kejadian curi besi tidak berulang.

Malah, nasib serupa turut dialami Rohani Musa, 39, yang mendakwa pintu asrama di bawah seliaan dirinya turut dikebas.


Manakala, Rohani Osman, 54, berkata, kejadian curi besi membabitkan besi penutup longkang di hadapan kedai baru sahaja berlaku lebih kurang sebulan lalu di bangunan premis perniagaan berhampiran taman perumahan berkenaan.

“Kami bimbang keselamatan orang awam. Bayangkan, sekiranya mereka tidak perasaan bahawa penutup longkang dicuri, pastinya sudah mengalami kecederaan,” katanya.


--Sinar


0 komentar:

Posting Komentar

 

Copyright © Bacaan Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger